Õpivõrgustikud

Minu arvamuse kohaselt moodustub õpivõrgustik inimestest, kellel on ühesugune/sarnane õpieesmärk ja kes suhtlevad ja teevad koostööd selle eesmärgi saavutamiseks. Oluline on õppijate omavaheline suhtlemine, olgu see siis virtuaalne või reaalne ja üksteiselt õppimine. Tähtis on ka juhendaja(te) roll, kes suunavad õppijate vahelisi arutelusid ja esitavad probleeme ning küsimusi, mille lahendamine viib õppija lähemale oma eesmärgi saavutamisele.

Oma essees “Sotsiaalsed võrgustikud tänapäeva maailmas” toob Kalle Nurk viidates Mark Granovetterile välja mõtte tugevatest ja nõrkadest sidemetest. Arvan, et väga laiaulatusliku võrgustiku puhul võib ka virtuaalse suhtlemise korral sellist jaotust kasutada. Mõned võrgustiku liikmed suhtlevad omavahel rohkem, teised vähem. Seega ka sidemed osade õppijate vahel on tugevamad, teiste puhul nõrgemad. Samas ei pruugi väiksem suhtlemine anda kehvemat tulemust.

Mille alusel õpivõrgustikke võrrelda?

  1. Avatus – kas õpivõrgustikuga on võimalik liituda kõigil soovijail või on võrgustikul kindel liikmeskond (näiteks suletud õpikeskkondades)
  2. Ulatus/liikmed – eelmisest punktist tuleneb, kui suureks võib võrgustik kasvada
  3. Kestus – kas võrgustik on loodud mingi konkreetse eesmärgi saavutamiseks ja peale selle saavutamist hääbub või on võrgustik ajas kestev, arendades õpitavat järjest edasi
  4. Suhtlemisviis – kas suhtlemine võrgustikus toimub virtuaalselt, reaalselt või mõlemal moel
  5. Vahendid – milliseid vahendeid kasutatakse õppimise käigus
  6. Ülesehitus

 

  Õpikeskkonnad ja õpivõrgustikud PLENK 2010
Avatus Ei nõua parooli Kaitstud parooliga, nõuab sisselogimist
Ulatus/liikmed Üliõpilased, kindla õppedistsipliini omandamiseks Kõik huvilised
Kestus Eesmärkide saavutamiseks on kindel piiritletud aeg. Kujunenud võrgustik võib küll peale eesmärkide saavutamist püsima jääda, kuid siis seatakse juba uued eesmärgid ja ka liikmeskond võib muutuda. Ehk siis kujuneb ühe võrgustiku baasil välja uus õpivõrgustik. Piiritlemata
Suhtlemisviis Virtuaalne ja reaalne Virtuaalne
Vahendid Blogid, EduFeedr, RSS jt Lisaks blogidele jt avatud keskkonna võimalustele ka suletud keskkonnad nt Moodle
Ülesehitus Iga nädal uus arutlusteema Iga nädal uus arutlusteema

 

Kuna minu inglise keele oskus on olematu, võisin PLENK 2010-ga tutvumisel ka millestki valesti aru saada. Loodan, et sel juhul teadjamad parandavad mind.

Advertisements
Rubriigid: Määratlemata, sildid: , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s